Kodulehe tegemine ei sisalda vaid süsteemi loomist – väga oluline on kodulehe struktuur ja funktsionaalsus. Et koduleht täidaks oma eesmärki, peaks kindlasti olema vastused küsimustele:
- Kes on sihtgrupp / millist sõnumit peab koduleht edastama?
- Kas koduleht on piisavalt informatiivne, et külastajas kohene huvi tekitada?
- Kas koduleht on kasutajasõbralik – lihtne ja loogiline ülesehitus?
- Kas kodulehe väljanägemine ühtib pakutavate toodete / teenustega?
- Kas koduleht on hästi leitav otsingumootorites?
- Kas valitud kodulehe sisuhaldussüsteem on piisavalt turvaline?
Koduleht on ühtne tervik (vähemalt peaks olema!). Kui mõni nendest punktidest on läbi mõtlemata (ja kindlasti neid punkte võiks rohkemgi olla) või teostatud poolikult, siis ei ole võimalik saada kodulehest maksimaalset tulemust (päringud / müük / prestiiž – mis iganes on kodulehe eesmärk). Telli audit.
Kodulehe süsteemi analüüs
Kodulehe tehniline analüüs – kui uus/vana süsteem ja Kujunduslahendus on ning kui palju oleks võimalik süsteemi uuendamisega kodulehe leitavust paremaks muuta.
Otsingumootorid loevad kodulehte läbi erinevate märgiste – üheks olulisemaks on H1, H2, H3 jne märgised (mille järgi Google saab aru, mis lehega tegu on). Samuti on tekkinud mitmed lisamärgiseid mis kirjeldavad Otsingumootorite jaoks (nt Google, Bing, Yahoo) jaoks paremini nt lehe tüüpe: Postitus / Leht / Tootekategooria / Toode jne.
Kodulehe struktuuri analüüs (SEO)
Tihtipeale on kodulehele lisatud vaid põhiteenused ja ülejäänud alamteenused jäetud lahti kirjutamata – samas saab optimeerida vaid 1 sisutekst = 1 märksõna. Ehk siis võimalusel kirjutada lahti ka kõik alamteenused / -tooted. Kodulehe struktuur on kõige alus – kui see alguses valesti üles ehitada, siis on hiljem väga keeruline midagi juurde lisama hakata.
Kodulehe visuaali analüüs (kaasajastamine)
Kaasaegsed kodulehed on kõik mobiilisõbralikud ning sisaldavad enamasti: Kontaktivormi (et oleks lihtsam päringuid saata), Sotsiaalmeedia ikoone (nt Facebook, Twitter, Instagram vms), Panoraam-sliderit ja muud sellist. Loomulikult ei ole need alati hädavajalikud (kontaktivorm küll on), kuid võrreldes mõne aasta taguse ajaga on väga palju lisavõimalusi tekkinud, mida võibolla sooviksite (lähtudes konkurentidest, võiksite ka ise) kasutada.